Kilka miesięcy temu prezentowaliśmy brytyjski zamiennik dla lekkiej kolei. Dzisiaj pojazd Coventry Very Light Rail (CVLR), który przypomina wyglądem kolejkę, przechodzi pierwsze testy w jeździe po mieście. Mieszkańcy mogą się zgłaszać do wzięcia udziału w testach
Jak można przeczytać na stronie projektu: „Coventry Very Light Rail jest jak tramwaj, ale lepszy, dzięki temu, że jego szyny można układać na ultramocnym betonie w ułamku czasu i za ułamek kosztów konwencjonalnego tramwaju. Zasilany bateriami i bez kabli napowietrznych CVLR będzie alternatywą dla samochodu, uzupełniając istniejący transport publiczny”. Cały projekt jest wart 189 mln funtów. Głównymi partnerami programu jest miasto Coventry oraz firma transportowa RailAdventure UK.
Właśnie trwają pierwsze testy w ruchu ulicznym i z pasażerami, którzy muszą się
zapisać przez specjalną stronę internetową, by pozyskać bezpłatny bilet na przejazd. Inicjatorzy projektu obwieścili, że zainteresowanie mieszkańców do testowania nowego pojazdu jest bardzo duże i uruchomiona została dodatkowa pula wejściówek na jazdy testowe. – Nasz pojazd będzie mógł przewieźć do 60 osób, ale podczas jazd testowych prototypem możemy zabrać 17 osób na miejscach siedzących, a także jedną na miejscu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich lub z wózkiem dziecięcym – czytamy na stronie projektu.
Coventry Very Light Rail opiera się na pojeździe zasilanym bateriami. Do poruszania się wykorzystuje unikalną konstrukcję torów. – Celem jest oferowanie niezawodnej i przyjaznej dla środowiska usługi „hop on, hop off” w całym Coventry – wyjaśniał podczas prezentacji prototypu pojazdu Jim O'Boyle, radny miasta i członek gabinetu ds. miejsc pracy i zmian klimatu w Radzie Miasta Coventry.
Testy odbywają się po torze demonstracyjnym o długości 220 metrów wzdłuż Greyfriars Road i Queen Victoria Road w ruchu drogowym. CVLR jest zaprojektowany jako niedroga i elastyczna alternatywa dla tradycyjnej kolei lekkiej. Łączy lokalne innowacje motoryzacyjne i kolejowe, wykorzystując lekkie pojazdy i płytki system torów, który znajduje się zaledwie 30 centymetrów pod powierzchnią drogi. Testy zaplanowano przez okres czterech tygodni.